پاناسونیک از توسعه فناوری جدید قالب‌گیری لنز مادون قرمز دور خبر داد.

لنز پاناسونیک

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت گیزموچاینا، این فناوری برای تولید انبوه لنزهای کروی مادون قرمز دور برای بهبود عملکرد دوربین و حسگرها استفاده خواهد شد. لنزهای جدید از شیشه کالکوژنید ساخته شده‌اند که ویژگی‌های انتقال مادون قرمز بسیار عالی دارد.

روش جدید قالب‌گیری شیشه‌ای به پاناسونیک اجازه می‌دهد تا طیف وسیعی از لنزها از جمله لنزهای پراش را ارائه کند که اولین لنز یکپارچه با قاب بسیار هرمتیک بدون استفاده از چسب (از طریق Neowin) در جهان است. با استفاده از این فناوری، این شرکت قادر خواهد بود به گسترش عملکرد پیشرفته ماژول‌های حسگر مادون قرمز دور کمک کند. این امر با دستیابی به تولید انبوه لنزهای غیرکروی مادون قرمز دور با کیفیت بالا اما کم هزینه انجام خواهد شد.

فناوری جدید آماده عرضه عدسی‌های کالکوژنید، هم کروی و هم پراش، در تعدادی از اندازه‌ها، از φ3 میلی‌متر تا φ40 میلی‌متر است. عدم استفاده از چسب همچنین امکان تولید لنزهای یکپارچه با فریم را بدون خطر آلودگی گاز فراهم می‌کند.

علاوه بر این، لبه لنز محافظت می‌شود و دقت نصب روی بدنه لنز را بهبود می بخشد. و آخرین اما نه کم اهمیت‌ترین، این فناوری توسعه لنزهای یکپارچه قاب از نوع استوانه‌ای بسیار هرمتیک را امکان پذیر می‌کند.

پاناسونیک در حال حاضر سفارش‌های نمونه اولیه را می‌پذیرد، اما فروش لنزهای کروی مادون قرمز دور با کارایی بالا و ارزان قیمت قرار است در آینده گسترش یابد.

کد خبر 653518

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha